Eesti English Русский

ringide tutvustus

AKTIIVSED    TEGEVUSED        lauatennis,  ujumine,  tants,  bowling,  jooga,  tsirkus  on  aktiivsed              tegevused, milles osalemine arendab füüsilist ning tõstab eneseusku oma keha ning liikumise kohta. Füüsiline tegevus lõõgastab vaimu ja annab juurde energiat.

 

KULTUUR - HARIDUSLIK   RING     vaba  aja  mitmekülgne  veetmine  koos  kaaslastega läbi kultuur -hariduslike tegevuste. Rühmategevus laiendab osalejate suhtlusringkonda, aitab täiendada teadmisi vaba aja veetmise võimalustest ja vahenditest, info leidmisest, ürituste planeerimisest jne.

 

SUHTLUSRING       vesteldakse erinevatel teemadel, mis annavad infot igapäevaeluks vajalike toimingute kohta, täiendatakse teadmisi ja arendatakse suhtlemisoskusi, käiakse teineteisel külas.                 

 

Isiksuse arengut ja sotsialiseerimist toetab ringitegevus. Päevakeskuse ringitegevus põhineb kunsti-, muusika-, draama- ning liikumis-ja tantsuteraapia (loovtaraapia) meetodite kasutamisel.

KÄELINE LOOVTEGEVUS

ei eelda mingeid eelnevaid kunstioskusi, ringis saab suhelda teistega loomingu ja kunsti kaasabil, tunda ehtsat rõõmu oma loovast eneseteostusest ja oma käe all sündivast ilust

Fotoring

Tegevuse kirjeldus

Juhendaja ANU KULLAT
Fotograafia arendab silmaringi ja on paljudele inimestele hobiks vaba aja sisustamisel.

Grupp tomub 2x nädalas. Käime erinevates kohtades pildistamas huvitavaid objekte ja tegevusi, vaatame koos pilte, teeme fototöötlust algtasemel ning vahetame mõtteid ja kogemusi.

Kasuks tuleb oma isikliku fotoaparaadi olemasolu, kuid tänapäeval saab pildistada ka telefoniga. Teeme fotonäitusi.

Eesmärk

Pildistamise eesmärk on õppida märkama huvitavat ja ilusat meie õmber ja seda pildistama.

Oodatav tulemus

Pildistamise oskuste arendamine.

Fotograafia võimaluste kasutamine tunnete, mõtete ja kogemuste väljendamiseks.

 

Kunst

Loovus, see on tervis (A.Maslow) Elu eesmärk on olla elusam(U.Masing)

Tegevused
Juhendaja AIME KESSLER

 

  • Maalimine, joonistamine

  • Meisterdamine

  • Näituste väljapanek

Avatud täienev grupp, mis toimub 1 kord nädalas, esmaspäeviti kell 10- 15.00

Loomingulisse töötuppa sobivad inimesed, kellele on meeltmööda käeline tegevus ja kunstivahenditega katsetamine, eneseavastamine läbi mängulise loomingu turvalises grupikontekstis. Osaleja eelnevad kunsti- ja käsitööalased oskused, võimed ja anne pole vajalikud.

Lähtume mõttest, et loomislust on igaühele loomuomane ja tervendav omadus, mida tasub arendada.

Eesmärk

Avastada loovus iseendas ja lasta selle segamatult voolata.Loovtegevuse eesmärk ei ole suunatud tulemusele vaid protsessile . Lähtume tegevusteraapia filosoofiast, kus inimest nähakse aktiivsena, kollektiivsena, elamusi otsivana ja tegutsemist vajavana. Arvestame iga osaleja individuaalset taset ja ealisi iseärasusi.

Loovuse ja eneseväljendusoskuste areng. Looming on eneseabivahend ja stressiga toimetuleku allikas. Suureneb selgus mõtetes ja tunnetes, tekivad uued teadmised enda kohta, paraneb teistega suhtlemise- ning isiklike valikute tegemise julgus. Leida üles sisemine rõõm ja midagi luues seda rõõmu teistelegi pakkuda. Võimalus säilitada või luua uusi suhteid, hoolida ja armastada.

Oodatavad tulemused (mõju osalejale)

  • Klient õpib kasutama ja tundma erinevaid kunstivahendeid.

  • Loovuse kasv soodustab toimetulekut ja kohanemist uues olukorras.

  • Positiivne tagasiside toetab inimese enesekindluse suurenemist, enesega rahulolu kogemist. Meeldiv tegevus ja ohutu keskkond soodustab lõõgastumist, sest klienti tunnustatakse tingimusteta, peetakse väärtuslikuks just sellisena nagu ta on, ilma nõudeid esitamata.

 

 


MUUSIKA

pakub võimalust  jõuda  iseendani. Muusika oma väljendusvahendite rikkuses saab olla abiks emotsioonide tasakaalustamisel ning sisemise harmoonia leidmisel.
Pilliring

„Rõõm muusikast.“ „Maailm on täis imelist muusikat ja see kutsub meid.“

Tegevused
Juhendaja HEIDI OJA

 

  • Õpitavad pillid :plokkflööt, kitarr, süntesaator

  • Õppimine toimub individuaaltundides (1 kord nädalas, tunni kestus 45 mimutit ), oskuste edenedes ka harjutused ansamblis (soolo ja ansamblimäng)

Õpitakse noodikirja, solfedžot, muusikalisi väljendusvahendeid ( rütm, tempo, meloodia, dünaamika, harmoonia, õigeid mängulisi võtteid )

Repertuaariks lastelaulud, rahvaviisid, omalooming, klassikaline muusika

 

Eesmärgid

  • Enesetunnetuse, mälu, kuulmismeele, rütmitunde arendamine

  • Õppijates-tegelejates süvendatud muusikahuvi äratadamine

  • Loova musitseerimise, omaloomingu julgustamine

  • Edendada saavutatud oskustes leida sobiv muusikaline väljendusviis

  • Areneda ansamblimängu oskustes ning ka sooloesinemistes, kogemuslikuses

  • Rrikastada tundemaailma ühismusitseerimise kaudu, kujundada sotsiaalseidoskusi

  • Aanda teadmisi noodiõpetuse põhitõdedest

 

Oodatavad tulemused

  • Õppija- tegeleja oskab mängida lihtsaid õpituid lugusid noodist või peast

  • Suudab iseseisvalt arusaada, äraõppida, lihtsama muusikapala

  • Tunneb noote, rütme õpitupiires

  • Suudab mängida ansamblis

  • Muusika harrastus ja pillimäng on meeldivad kaaslased nii koduses ringis kui ka väljaspool

 


Laulmine

.

Tegevused
Juhendaja MAIRE UNT

 

  • Laulutunnid individuaalselt

  • Laulutunnid rühmas.

  • Muusikateraapia individuaalselt

  • Kontserdite ühiskülastus
     

Individuaalsetes laulutundides õpitakse laule inimese oma valikul ja vastavalt inimese enda võimetele.

Rühmas õpitakse seltskonna- ja rahvalaule, räägitakse laulude autoritest ja laulude saamisloost. Kuulatakse muusikat tutvudes erinevate muusikastiilidega ja hiljem arutatakse kuuldu jooksul tekkinud tunnetest ning mõtetest teiste rühma liikmetega.

Muusikateraapia individuaaltundides õpitakse lõõgastuse ja meelerahu saavutamise tehnikaid.

Külastatakse koos kontserte.

Eesmärk

Isiku personaalsete lauluoskuste arendamine ja oma repertuaari laiendamine.

Muusikalise huviga tegelemine, eneseväljendusoskuste arendamine

Endast ja kaaslastest arusaamise ja suhtlemise arendamine.

Oodatavad tulemused

Muusikaliste sündmustega kursisolemine, ühiskonda integreerumine. 
Parandab suhtlemis- ja eneseväljendusoskused. Inimene julgeb ja saab hakkama rääkimisega ja laulmisega teiste tähelepanu all. Osaleja julgeb rääkida teistele oma tunnetest ja ettekujutustest seoses saadud muusikalise kogemusega.
Paranevad üksteise kuulamis- ja   märkamisoskused. Muusikateraapia rakendamisel muutub inimene rahulikumaks ja tasakaalukamaks

 

 

DRAAMA

 

Teater

Mängult ja päriselt

Teater on oma olemuselt mäng, sest toimub dünaamiline kohtumine seesmise( mõtted ja tunded) ja välimise tegevuse vahel. Mäng on inimliku kultuuri tuum. Vaba mängu olemasolu on aju arenguks vältimatu ( M. Bergström ).

Põhiülesanne

Toetus sotsiaalseks toimetulekuks, sealhulgas enesest teadlikuks saamine- minateadlikkuse areng.

Ettevalmistus suuremaks iseseisvumiseks (erinevate rollide harjutamise kaudu). Draamategevus ja mäng on omavahel tihedalt seotud, mõlemad on kujutlusel põhinevad tegevused. Tegemist on protsessidega, mille juures pole oluline tulemus, rahulolu saadakse protsessist endast. Draamategevus hõlmab endas pantomiimi, karakteriseerimist, draamamänge, improvisatsioone, dramatiseeringuid. Väga olulised on dramaatilised efektid- pinge, vastuolu, tähendamissõnad, pildid, rituaalid, rütm, valgus, heli, teksti sügav tähendus, kostüümid.

Üldinfo

Juhendab ITTA ARAK
Kinnine grupp, toimub 1 kord nädalas, neljapäeviti 16.00- 18.00

Sobib igas eas inimesele, kes soovib olla koos kindla grupiga oma muredes ja rõõmudes, armastab tegutseda ja mängida, soovib muutuda loovamaks ja spontaansemaks.

Eesmärk

  • anda teadmisi ja tutvustada teatrimaailma

  • õppida läbi erinevate rollide tunnetama elu teatris ja teatrit elus

  • osalejate kompleksne arendamine- eelkõige loovuse arendamine, kuna teater sisaldab sünteesi -

  • sõna, liikumine, värvid, muusika, fantaasia, kujutluspilt, emotsionaalsus, koostöö, usaldus enese ja teiste vastu, empaatiavõime jne.

  • anda kogemusi teatritegemises osalemiseks

  • parandada grupisuhtlemiseoskuseid, enesevaatlus- ja peegeldamise võimet ning üldist analüüsivõimet

Oodatavad tulemused( mõju osalejale)

Rollimängude mängimisel suureneb loovus ja spontaansus, tõuseb eneseväljendusjulgus,

tugevneb enesekindlus, samuti kaaslaste märkamise ja vastastikuse toetamise oskus. Paraneb iseseisev suhtlemine, tekib omaalgatus suhtlemisel. Paraneb oskus väljendada oma tundeid ja seisukohti. Tekib oskus märgata ja mõista teisi, areneb empaatiavõime. Inimene muutub teadlikumaks oma sisemistest ressurssidest, tugevustest ja nõrkustest ning on oma elus ja tegevustes, valikute tegemisel muutunud iseseisvamaks. Paraneb probleemilahendamiseoskus uute võimaluste tundmaõppimise kaudu.

 

Tsirkus

 

Juhendab LIILI PUHU
Tsirkus on läbi aegade olnud inimestele üks meelelahutusviise, mis aitab lõõgastuda ning unustada argimured. See annab ühelt poolt põnevust, üllatust, hirmu, ning teiselt poolt vabastada end naeru läbi. Tsirkuses on võimalik eneses lai emotsioonide skaala läbi tunnetada, elada end välja ja leida jõudu uuteks väljakutseteks.

Teraapiline tsirkusering sobib kõikidele päevakeskuse klientidele, isegi liikumispuue ei ole takistuseks. Ka keeleoskus ei mängi osalemisel suurt rolli, rühmatöö toimub kõigile arusaadavas keha- ja vilekeeles.

Avatud ja täienev grupp toimub igal nädalal- K.13.00-1400.

Eesmärk

  • Rühmas osalemine arendab meeskonnatöö oskusi ja avardab tunnetust

  • Areneb suhtlemisoskus ja võime tähele panna kaaslasi

  • Harjutused on enamasti kõigile osalejatele jõukohased ning tekitavad kiire eduelamuse

  • Energia pääseb kehas liikuma, takistused ununevad.Hea tuju ja lõbus muusika pakuvad vaheldust igapäevaelule.

  • Võimalus kogeda eduelamust ja kaaslaste heakskiitu

  • Tsirkuse juures on oluline üllatuslikkus ja ühtekuuluvus, tunnete liikumine äärmusest äärmusesse. Sellepärast on tsirkus hea kollektiivse, loova ja uuenemisvõimelise elu võrdkuju.

  • Kõige kummalisem on, et tsirkus kõrvaldab häbi. See kuidas kloun häbiväärseid olukordi ja asju esitab, mõjub hoopis vabastavalt- klounide maailmas ei ole hättajäämine piinlik. See äratab heatahtlikku lõbusust ja kaastunnet.

Oodatavad tulemused (mõju osalejale)

  • Areneb kollektiivi-tunnetus

  • Rühmas osalemine võimaldab leida endas tugevaid külgi ja neid arendada.

  • Areneb käeline ja kehaline koordinatsioon.

  • Igaüks võib avastada ootamatuid andeid.

  • Ühised laagrid, laulud ja rituaalid loovad ühise pere tunde.

  • Tsirkus on sotsiaalse suhtlemise vorm, mis loob hea meeleolu ja annab energiat

 

 

LIIKUMIS-ja TANTSUTERAAPIA

Tantsuteraapia
Juhendab MERLE SARVA

 

Tantsutund

Juhendab PAUL BOBKOV
65-80% inimestevahelisest kommunikatsioonist on mitteverbaalne.

Liikumine on maailmakogemise oluliseks aluseks ja seetõttu ka efektiivne vahend inimese kasvamiseks ja muutumiseks. Muutused liikumises viivad muutuseni käitumises.

Inimkeha on ressurss, mis ühendab inimkogemuse erinevad aspektid- tunded, mõtted, aistingud, mälestused ja kõik see, mis meid inimesena defineerib. Keha ja meel on omavahel seotud, omades vastastikku mõjuvat toimet inimese tervises ja heaolus.

Üldinfo

Avatud, täienev grupp (tantsuteraapia, liikumismängud, rütmika ja seltskonnatants)

Osalejalt eeldame tahtmist ja huvi liikumise vastu ning ei eelda tantsu- või liikumisalast ettevalmistust – ka hingamine ning kõndimine on juba liikumine ja tants, mis sobib igas vanuses inimesele.

Eesmärk

  • arendada üldmotoorikat, peenmotoorikat, kehatunnetust, silma ja käe koostööd

  • tahte, võimete ja oskuste edasiarendamine

  • iseseisva ülesannete lahendamise oskuse õpetamine

  • suhtlemisoskuse edendamine nii rühma kui ka paaritöös

  • keha juhtimise ehk kehatunnetuse treening

  • liikumisvilumuse, tasakaalustatud liigutuste võimalik saavutamine

  • liikumisaktiivsuse väärtustamine osaleja isikliku positiivse kogemuse kaudu

Oodatavad tulemused (mõju osalejale)

Annab kindlustunde ja usu oma võimetesse, julgust. Tants ja liikumine aitavad ühendada liikumise, loova eneseväljenduse ja kehateadlikkuse ning soodustab enesearengut ja enesehinnangut. Läbi liikumise õpitakse tundma ennast ja maalma ning väljendama kogetut.

 

 

 

 

 

 

Sisestused puuduvad